Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

Για το Β2 α. ερώτημα της Νεοελληνικής Γλώσσας 2015

Για το Β2 α. ερώτημα της Νεοελληνικής Γλώσσας 2015:
Σύγχυση βαθμολογητών; Ανάγκη διευκρίνισης από το Υπουργείο...
Β2. α) Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου (Η καταγραφή ... αυτού του πλούτου) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

www.dikaiologitika.gr
Β2. α) Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου (Η καταγραφή ... αυτού του πλούτου) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

www.dikaiologitika.gr
Β2. α) Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου (Η καταγραφή ... αυτού του πλούτου) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

www.dikaiologitika.gr

Β2.α) Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου
 (Η  καταγραφή...  αυτού του πλούτου) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

   Η καταγραφή όλων των μνημείων αυτών –των πολύ ή λιγότερο γνωστών, των εντοπισμένων αλλά μη ερευνημένων, αλλά και εκείνων των οποίων γνωρίζουμε ακόμη την ύπαρξη μόνο από αρχαίες μαρτυρίες – με όλα τα δεδομένα τους, δηλαδή την ιστορία τους, τα χαρακτηριστικά τους, την κατάστασή τους και τις δυνατότητες χρήσης ή απλής  ανάδειξής τους, θα προσφέρει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη συστηματικότερη διαχείριση αυτού του πλούτου.

  -Η ΚΕΕ έστειλε ως απάντηση στα ειδικά εξεταστικά κέντρα δύο τρόπους ανάπτυξης : 
 1) Διαίρεση από το όλων των μνημείων έως μαρτυρίες  ή  από όλα τα δεδομένα έως ανάδειξής τους.
 2) Αίτιο - Αποτέλεσμα.
  -Η ΠΕΦ με δελτίο τύπου θεωρεί ότι είναι διαίρεση και παραδείγματα. 

  -Η δική μου άποψη:
   Είναι δυνατόν να υπάρχει διαίρεση χωρίς διαιρετική βάση; Ναι αν εννοείται, κι εδώ αυτό συμβαίνει.  Κι αν δεχτούμε το πρώτο μέρος (όλων των μνημείων...μαρτυρίες) ως διαίρεση χωρίς κάποια διαιρετική βάση, το δεύτερο όμως (όλα τα δεδομένα...ανάδειξής τους) δεν είναι μέρη της έννοιας δεδομένα, ώστε να έχω διαίρεση*, αλλά μορφές δηλαδή παραδείγματα. Η λέξη δεδομένα δεν αναλύεται, δε διαχωρίζεται σε μέρη, αλλά επεξηγείται με παραδείγματα. Το Υπουργείο πρέπει να δεχτεί κι αυτή τη λύση και να στείλει σχετική οδηγία στα βαθμολογικά κέντρα. Το σίγουρο είναι πάντως το αίτιο - αποτέλεσμα (Η καταγραφή = αίτιο, θα προσφέρει...= αποτέλεσμα). Η ΠΕΦ τι λέει για αυτό;
   
Σχόλιο:  Ατυχέστατη επιλογή η συγκεκριμένη παράγραφος. Η επιτροπή επέλεξε μια μονοπερίοδη (!) παράγραφο, χωρίς τυπική δομή δηλαδή θεματική περίοδο- σχόλια -κατακλείδα και περίμενε από τους μαθητές να βρούνε τους συγκεκριμένους τρόπους, που είδε μόνο η επιτροπή. Πάλι καλά που δε ζήτησε να γράψουν και τα δομικά της μέρη...

* Ο Νίκος Γρηγοριάδης στο "Δημιουργικό γράψιμο" θεωρεί τη διαίρεση κομμάτιασμα της έννοιας στα μέρη της και τέτοιο κομμάτιασμα εδώ δεν υπάρχει. Υπάρχει αντίθετα το δηλαδή που επεξηγεί τη λέξη δεδομένα με παραδείγματα (την ιστορία, τα χαρακτηριστικά τους, την κατάστασή τους και τις δυνατότητες χρήσης ή απλής  ανάδειξής τους).

- Καλή μας βαθμολόγηση...κι ο θεός βοηθός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου