Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2015

36o κριτήριο:"Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση"

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

  36o κριτήριο αξιολόγησης                                                         Παπατσίρος Απόστολος
                                                                                                             Φιλόλογος
  
    ΟΟΣΑ*: Η συχνή χρήση υπολογιστών χειροτερεύει τις επιδόσεις των μαθητών!

      Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στα σχολεία προσφέρουν μία σχετική εξοικείωση των παιδιών με το μελλοντικό τους εργασιακό περιβάλλον, ωστόσο δεν συνεισφέρουν στις καλύτερες επιδόσεις των παιδιών, όταν χρησιμοποιούνται υπερβολικά. Τουναντίον, σύμφωνα με τη νέα διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ, η συχνή χρήση κομπιούτερ στο σχολείο σχετίζεται με τους κακούς βαθμούς των μαθητών.

     Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι μαθητές που κάνουν ενδιάμεση χρήση υπολογιστών (μία έως δύο φορές την εβδομάδα) στο σχολείο, τείνουν να έχουν κάπως καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν κομπιούτερ σπάνια στην τάξη. Όμως όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά και συχνά υπολογιστές στο σχολείο, έχουν πολύ χειρότερες επιδόσεις στα τεστ. Όπως αναφέρει ο Οργανισμός, τα σχολεία στις ανεπτυγμένες χώρες δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να έχουν πραγματικά αξιοποιήσει τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για να μειώσουν το «ψηφιακό χάσμα» και να μεταφέρουν νέες χρήσιμες δεξιότητες στους μαθητές. 

     Η έκθεση επισημαίνει ότι ακόμη και οι χώρες που έχουν επενδύσει περισσότερο από τις άλλες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), δεν έχουν δει σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών τους στα διεθνή τεστ PISA, τόσο στα θετικά όσο και στα θεωρητικά μαθήματα. Ο διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ Αντρέας Σλάιχερ, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε ότι η τεχνολογία δημιούργησε «πολλές ψεύτικες ελπίδες». «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούμε απλώς να προσθέσουμε την τεχνολογία σε αυτό που κάνουμε ήδη στα σχολεία και ότι αυτό πρόκειται να μεταμορφώσει τη μάθηση. Αυτοί οι άνθρωποι θα απογοητευθούν από τα νέα ευρήματα», πρόσθεσε.
 
   Όπως διευκρίνισε όμως, τα ευρήματα του ΟΟΣΑ δεν πρέπει να αποτελέσουν δικαιολογία για να μην χρησιμοποιείται η τεχνολογία στην εκπαίδευση των παιδιών. «Τα σχολικά συστήματα πρέπει να βρουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ενσωματώσουν την τεχνολογία στη διδασκαλία και στη μάθηση. Η τεχνολογία είναι ο μόνος τρόπος να διευρύνουμε σημαντικά την πρόσβαση στη γνώση και να εφοδιάσουμε τα παιδιά με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, που θα χρειαστούν για να επιτύχουν στον αυριανό κόσμο. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να βρίσκονται στην πρωτοπορία του σχεδιασμού και της υλοποίησης αυτής της αλλαγής».

     Ο Σλάιχερ επεσήμανε ότι οι χώρες της Ασίας (Σιγκαπούρη, Ν.Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία κ.α.) που οι μαθητές τους τα πάνε πολύ καλά σε επιδόσεις στα τεστ PISA, είναι γενικά επιφυλακτικές στη χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών στις τάξεις, παρόλο που ως κράτη έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες. Όπως τόνισε το διευθυντικό στέλεχος του ΟΟΣΑ, η τεχνολογία στην τάξη συχνά λειτουργεί ως περισπασμός για τους μαθητές, ενώ επιπλέον τους διευκολύνει να απαντούν στα ερωτήματα του σχολείου κάνοντας απλώς αντιγραφή αυτούσιων κειμένων από το Ίντερνετ (copy-paste). Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε μέση ημερήσια διάρκεια χρήσης του διαδικτύου στα σχολεία. Στη χώρα μας αναλογούν κατά μέσο όρο 8,2 μαθητές ανά υπολογιστή στο σχολείο, ενώ τα δύο τρίτα των μαθητών (66%) φέρονται να χρησιμοποιούν υπολογιστές στις τάξεις τους.
                                                                      (Εφημερίδα ¨το Πρώτο Θέμα¨ 15-9-2015) 

*Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Διεθνής οργανισμός των αναπτυγμένων κρατών της Δύσης με έδρα το Παρίσι).


Α. Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 100-120 λέξεις περίπου.
                                                                                    Μονάδες 25

Β1. Να βρείτε από ένα συνώνυμο για κάθε λέξη που σας δίνεται: συνεισφέρουν, τουναντίον, ενσωματώσουν, υλοποίησης, αναλογούν.
                                                                                   Μονάδες 5

Β2. Από το β΄ συνθετικό των λέξεων να σχηματίσετε από μια νέα σύνθετη λέξη: εξοικείωση, υπερβολικά, επισημαίνει, δημιούργησε, αυτούσιων.
                                                                                  Μονάδες 5

Β3. Ποιον τρόπο και ποια μέσα πειθούς επικαλείται ο αρθρογράφος στη δεύτερη και την τρίτη παράγραφο του κειμένου; (Σύμφωνα με… πρόσθεσε.) 
                                                                                  Μονάδες 5

Β4. Πώς επιτυγχάνεται η συνοχή ανάμεσα στις παραγράφους του συγκεκριμένου κειμένου;
                                                                                  Μονάδες 4

Β5. Να εντοπίσετε τρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κειμένου που φανερώνουν ότι είναι άρθρο.                                                                       Μονάδες 6

Β6."…η τεχνολογία διευκολύνει τους μαθητές να απαντούν στα ερωτήματα του σχολείου κάνοντας απλώς αντιγραφή αυτούσιων κειμένων από το Ίντερνετ (copy-paste)¨. Σε μια παράγραφο 80-100 λέξεων περίπου να αναφερθείτε στις συνέπειες αυτής της τάσης για τους μαθητές. 
                                                                                Μονάδες 10

Γ΄ Παραγωγή λόγου: "Η χρήση του διαδικτύου άλλαξε τον τρόπο της έκφρασης, της επικοινωνίας, της μετάδοσης πληροφορίας και γνώσης και γενικότερα τον τρόπο ζωής των ανθρώπων σε όλα τα επίπεδα. Σε ένα άρθρο σας που πρόκειται να αναρτήσετε στην ιστοσελίδα του σχολείου σας, να αναφερθείτε στις συνέπειες αυτές και να προτείνετε τρόπους καλύτερης χρήσης του διαδικτύου για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει¨. (500-600 λέξεις περίπου).
                                                                                 Μονάδες 40

                   

                                                               Καλή επιτυχία…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου